Aktualności

"Bez czytania straszna nuda, szaro, buro i zwyczajnie, bez czytania się nie uda wejść do kraju Alefajnie.” Munro Leaf

2017-06-01 18:43

31 maja włączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji promującej czytelnictwo pod hasłem "Jak nie czytam, jak czytam..." To już II edycja tego jakże szczytnego przedsięwzięcia. W zeszłym roku braliśmy udział w masowym biciu rekordu w czytaniu, tym razem jednak to święto książki obchodziliśmy inaczej. Na początku przedstawione zostały wyniki badań dotyczących tego, jakie mamy korzyści z czytania. Samorząd uczniowski przygotował film, którego bohaterami byli nasi nauczyciele, opowiadający o swojej przygodzie z lekturą, o tym, co im daje czytanie i co tracą ci, którzy nie czytają. Na zakończenie wysłuchaliśmy kilku fragmentów książek dla młodzieży, w wykonaniu naszych koleżanek, laureatek szkolnego konkursu "Mistrz Pięknego Czytania". Zatem czytajmy Kochani i sięgajmy po ciekawą lekturę. Naprawdę warto!

Pociągiem w Beskid Śląski...

2017-05-29 18:32

27 maja wraz z opiekunami panią Wiesławą Czogalik i panem Dariuszem Materzokiem oraz 36 watrowiczami wyruszyliśmy na kolejną górską wycieczkę. Po perypetiach związanych z podróżą pociągiem i autobusem o godzinie 10:00 byliśmy wreszcie w Wiśle. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy z dworca PKP w stylu turysty z lat 80- tych. Idąc zielonym szlakiem przez wierch Skolnity, mijaliśmy stare chałupy i zarastające polany, by w końcu dotrzeć do kultowego schroniska na Soszowie. Na polanie przed schroniskiem rozpaliliśmy ognisko, upiekliśmy kiełbasy i po dłuższym odpoczynku połączonym z uzupełnianiem książeczek GOT ruszyliśmy w dalszą wędrówkę pasmem granicznym przez Cieślar aż do Małego Stożka. Tu zapoznaliśmy się z piękną panoramą Beskidu Śląskiego i przepisami związanymi z przekraczaniem granic oraz historią okolicy. Z Małego Stożka zeszliśmy żółtym szlakiem do doliny Dziechcinki, pokonując w sumie dystans 19km i 500m podejścia!!! Wspaniała pogoda i humor, który nie opuszczał wycieczkowiczów, spowodował, że kolejna wycieczka- tym razem pociągiem- pozytywnie zapisała się w historii SKKT Watra. Dziękuję wszystkim za wspólną wędrówkę, a w szczególności pani Wiesławie Czogalik i panu Dariuszowi za opiekę i pomoc w sprawnym, bezpiecznym przeprowadzeniu rajdu dla 36 watrowiczów. Brawo dla Was! foto: Dariusz Materzok tekst: Sebastian Mosz

Kolejny sukces naszego ucznia

2017-05-18 07:45

Mateusz Janas laureatem 3. miejsca w Powiatowym Konkursie "Z biologią za pan brat"! Gratulujemy Mateuszowi, którego opiekunem jest p. Aleksandra Gwoździk

Gimnazjaliści w działaniu!

2017-05-18 07:43

W związku z przekształceniem naszego gimnazjum w Szkołę Podstawową nr 1 im. Adama Mickiewicza w Radlinie ruszamy z kampanią społeczną „Starszy Brat - Starsza Siostra”. Celem działań jest promocja dojrzałej i odpowiedzialnej postawy uczniów starszych względem młodszych i siebie nawzajem. Pierwszym etapem działań były warsztaty z superwizorem Małgosią Nowicką z Fundacji Instytut Edukacji Pozytywnej. Ponadto w ramach kampanii odbędą się: *warsztaty z psychologiem i pedagogiem szkolnym: „Uważne serce” <3 *konkurs plastyczny pod hasłem „Uważne serce” oraz „Powitalny plakat dla maluszka”- na prace czekamy do końca maja (plakaty oddajemy paniom Agnieszce Dzierżędze i Elżbiecie Juraszek).

Gra uliczna w Radlinie

2017-05-18 07:40

Gimnazjum nr 1 im. Adama Mickiewicza w Radlinie wraz ze Stowarzyszeniem Młody Radlin ma przyjemność zaprosić wszystkich chętnych do wzięcia udziału w pierwszej Grze Ulicznej poświęconej historii naszego miasta. Gra przeprowadzona zostanie w dwóch terminach. *1 czerwca (start o godz. 9:00 na Placu Olimpijczyków) udział w Grze wezmą przedstawiciele wszystkich radlińskich szkół (każda ze szkół wyznacza dziesięcioosobową reprezentację). Dla wszystkich uczestników przewidziane zostały upominki, a dla zwycięskiej drużyny nagroda ufundowana przez posła na Sejm Krzysztofa Sitarskiego oraz z funduszy pozyskanych na ten cel z Urzędu Miasta Radlina. *2 czerwca (start o godz. 19:00 na Placu Olimpijczyków) do wzięcia udziału w zabawie zaproszeni zostają wszyscy chętni mieszkańcy i sympatycy naszego pięknego Radlina.

Uczniowie naszej szkoły posłami na Sejm Dzieci i Młodzieży XXIII kadencji

2017-05-07 10:51

Miło nam poinformować, iż dwie uczennice Gimnazjum nr 1 im. Adama Mickiewicza w Radlinie: Sonia Wojciechowska (2c) oraz Paulina Baracz (3b), zostały posłankami na Sejm Dzieci i Młodzieży XXIII kadencji. Tegoroczne zadanie konkursowe brzmiało: „Przestrzeń publiczna jako miejsce wolne od symboli propagujących systemy totalitarne. Lokalni bohaterowi w przestrzeni publicznej”. Uczennice wykonały je pod opieką merytoryczną p. Joanny Kurek-Bąk oraz p. Justyny Sawickiej. Kontynuując inicjatywę Karola Windzińskiego oraz Marty Żmijewskiej (posłowie na Sejm Dzieci i Młodzieży XXI kadencji, absolwenci Gimnazjum nr 1 w Radlinie), która będzie realizowana w naszym mieście, Sonia i Paulina zaproponowały, by nowo powstający w niedalekiej przyszłości obiekt w Radlinie otrzymał imię zasłużonego dla naszego miasta inżyniera Mariana Wojciechowskiego. Aby rozpropagować jego postać, uczennice wraz ze Stowarzyszeniem Młody Radlin zorganizowały grę uliczną, która odbędzie się 1 czerwca 2017r., a do której zaproszeni zostaną uczniowie radlińskich szkół. Sonia i Paulina wezmą udział w pracach sejmowych w dniach 30 maja- 1 czerwca, a ich zwieńczeniem będą obrady Sejmu transmitowane na żywo w telewizji sejmowej. Zapraszamy wszystkich przed ekrany, bowiem Sonia i Paulina szykują publiczne wystąpienie. Wielkie gratulacje dla posłanek!

NABÓR DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ

2017-04-25 09:12

Szanowni Rodzice!!!

Od 1 września 2017r. Gimnazjum nr 1
przy ul. Makuszyńskiego 17 przekształca się
w ośmioletnią Szkołę Podstawową nr 1.
W związku z tym szkoła
                        od nowego roku szkolnego 2017/2018
                              organizuje nabór do klasy pierwszej, czwartej i siódmej
                               Szkoły Podstawowej nr 1.
                            Zapraszamy Rodziców zainteresowanych
                       zapisaniem dziecka do szkoły
                                do składania podań, zgłoszeń lub wniosków.

Dokumenty do pobrania

Strony: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |

Polecamy newsletter informacyjny Urzędu Miasta Radlin. Rejestracja nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji, w każdym momencie można zrezygnować